Tilfredse lejere giver flere udlejninger

Tilfredse lejere - AF - 7. januar 2016
Wow!
Hvis du kan imponere dine lejere, er du godt på vej til success med din udlejning. Foto: Adobe Stock

Tilfredse lejere kan være guld værd. De lejer måske din feriebolig igen eller giver gode bedømmelser. Hvis du forstår at gøre deres ophold overraskende godt, anbefaler de måske din feriebolig til andre.

Tilfredse lejere er en god forretning – ikke kun fordi du undgår klager men også fordi de kan hjælpe dig med at få flere udlejninger.

Den første og mest indlysende fordel ved at sørge for at dine lejere er tilfredse, er at de måske vil overveje at leje din feriebolig igen. Hvis du kan skabe mange tilfredse lejere, der ind i mellem lejer dit sommerhus igen, kan du hurtigt få udlejet alle dine ledige uger.

Det er altid lettere at udleje til en tidligere lejer, der har nydt sit ophold i dit sommerhus, end det er at få kontakt til nye lejere via annoncering. Når du først har haft lejere der var glade for din feriebolig, vil nogle af dem automatisk søge tilbage og leje igen.

Hvis du selv vil gøre lidt ekstra for at få dem til at leje igen, kan du eventuelt tilbyde dem en rabat eller anden fordel, hvis de ønsker at leje sommerhuset en anden gang og kontakter dig direkte.

Bedre bedømmelser
En anden fordel ved at sikre at dine lejere får et super ophold uden problemer, er muligheden for at få gode bedømmelser af dit sommerhus. Gode bedømmelser hjælper med at overbevise andre lejere.

Hvis lejerne er tilfredse er de for det første mere tilbøjelige til at yde den indsats det er at indsende en bedømmelse. De er naturligvis også mere tilbøjelige til at give din feriebolig en god bedømmelse, hvilket er vigtigt for din fremtidige udlejning.

Når din feriebolig har fået mange gode bedømmelser, vil det være med til at påvirke fremtidige lejere, der overvejer om de skal leje dit sommerhus. Det er klart at et sommerhus med mange positive bedømmelser vil stå stærkere end et sommerhus med dårlige bedømmelser eller slet ingen bedømmelser.

Et sommerhus med mange dårlige bedømmelser kan måske ligefrem afskrække fremtidige lejere, mens et sommerhus uden bedømmelser måske blot skaber lige netop den tvivl, der gør at lejeren går uden om det.

Venner og bekendte
Hvis du forstår at skabe en god oplevelse og overraske positivt, kan der ind i mellem også være den fordel at folk fortæller om deres ekstra gode oplevelser. Det kan både være i frokostpausen, men også på de sociale medier, som Facebook og lignende.

Det er klart at der skal lidt mere til, for at folk af sig selv giver sig i lag med at rose dit sommerhus på de sociale medier. Det kræver noget ekstra. Det kræver at dine lejere ikke blot er tilfredse, men at de bliver overrasket eller imponeret over den ekstra indsats du har ydet i forbindelse med deres ophold. Du skal få dem til at tænke Wauw!

Send feedback
Kunne du lide denne artikel?
Tilmeld dig vores gratis nyhedsbrev for private sommerhusudlejere